FAQ - Časté otázky

Odpovede na často kladené otázky

Na ako dlho môže byť erecept zablokovaný?

Elektronický predpis môže byť rezervovaný (t.j. technicky blokovaný) pre potreby objednania v súlade so Zákonom 362/2011

Čo znamená kontrola na správnu odbornosť predpisujúceho/poverujúceho lekára pre lieky/pomôcky/dietetiká s preskripčným obmedzením?

Kontrola na odbornosť predpisujúceho/poverujúceho lekára pre lieky s preskripčným obmedzením (PO) na vstupe služby UlozPreskripcnyZaznam. 
Výnimky: DovodUhradyPacienta=JASAM

Je v preskripcii kontrola predpísaných liekov? Čo v prípade, že si pacient každý týždeň chodí dávať predpisovať tie isté lieky?

Elektronický systém prostredníctvom volanej služby „lieková karta“ prevádzkovanej na strane zdravotných poisťovní poskytuje informáciu pre predpisujúceho lekára o duplicite predmetu preskripcie. Lekár sa na základe vlastného uváženie rozhodne pre predpis. Systém erecept ho v žiadnom prípade neblokuje. Oznam má čisto informatívny charakter.

Odosiela sa do ezdravia aj elektronický recept s nulovou úhradou zdravotnej poisťovne?

ÁNO. V prípade, že lekársky predpis/poukaz alebo preskripčný záznam obsahuje poznámku „HRADÍ PACIENT“, alebo predpisujúci je nezmluvným lekárom, alebo ak odborný lekár alebo poskytovateľ zdravotnej starostlivosti, s ktorým je odborný lekár v pracovnoprávnom vzťahu alebo obdobnom pracovnom vzťahu, ktorý liečbu odporučil nemá uzatvorenú zmluvu o poskytovaní zdravotnej starostlivosti so zdravotnou poisťovňou v ktorej je pacient poistený  si pacient hradí predmet preskripcie v plnom rozsahu. Takýto preskripčný záznam je opatrený príznakom „JASAM“.

Čo v prípade, ak lekár nevie vykonať storno nevydaného ereceptu (NZIS nie je dostupný, IS PZS má chybu, nie je pripojenie na internet,...)?

Ak je to možné, lekár kontaktuje pacienta a vysvetlí mu situáciu a storno vykoná následne po sprístupnení IS.