Lekár mi predpísal lieky na opakovaný erecept. Ako si ich mám vybrať?
Pacient musí prvý výber urobiť v zákonnej lehote platnosti jednorazového receptu (t. j. humánny liek, dietetická potravina 7 dní, zdravotnícka pomôcka 30 dní) –ak si neuplatní výber v tejto lehote recept stráca platnosť
Druhý a každý x-tý výber už môže pacient urobiť bez ohľadu na zákonnú platnosť jednorazového receptu – t. j. po uplynutí periódy sa recept v systéme objaví a ak má pacient dostatok liekov, DP aZP (alebo inú prekážku) môže si predmet predpisu vybrať ktorýkoľvek deň až do doby uplynutia celkovej platnosti receptu (t.j. napr. 365 dní). A to aj za predpokladu, že nestihne vykonať všetky výbery. Lekárnik nesmie pri výdaji kumulovať počet balení predmetu preskripcie a nová perióda sa začína nasledujúcim dňom po výbere.
Pri výdaji z opakovaného receptu sa neumožňuje výber predmetu preskripcie pred uplynutím periódy.
Informáciu o dostupnosti liekov vám vie poskytnúť každá lekáreň a zároveň je dostupná v aplikácii vašej zdravotnej poisťovne.
Na ako dlho môže byť erecept zablokovaný?
Elektronický predpis môže byť rezervovaný (t.j. technicky blokovaný) pre potreby objednania v súlade so Zákonom 362/2011.
Čo znamená kontrola na správnu odbornosť predpisujúceho/poverujúceho lekára pre lieky/pomôcky/dietetiká s preskripčným obmedzením?
Kontrola na odbornosť predpisujúceho/poverujúceho lekára pre lieky s preskripčným obmedzením (PO) na vstupe služby UlozPreskripcnyZaznam.
Výnimky: DovodUhradyPacienta=JASAM
Je v preskripcii kontrola predpísaných liekov? Čo v prípade, že si pacient každý týždeň chodí dávať predpisovať tie isté lieky?
Elektronický systém prostredníctvom volanej služby „lieková karta“ prevádzkovanej na strane zdravotných poisťovní poskytuje informáciu pre predpisujúceho lekára o duplicite predmetu preskripcie. Lekár sa na základe vlastného uváženie rozhodne pre predpis. Systém erecept ho v žiadnom prípade neblokuje. Oznam má čisto informatívny charakter.
Odosiela sa do ezdravia aj elektronický recept s nulovou úhradou zdravotnej poisťovne?
ÁNO. V prípade, že lekársky predpis/poukaz alebo preskripčný záznam obsahuje poznámku „HRADÍ PACIENT“, alebo predpisujúci je nezmluvným lekárom, alebo ak odborný lekár alebo poskytovateľ zdravotnej starostlivosti, s ktorým je odborný lekár v pracovnoprávnom vzťahu alebo obdobnom pracovnom vzťahu, ktorý liečbu odporučil nemá uzatvorenú zmluvu o poskytovaní zdravotnej starostlivosti so zdravotnou poisťovňou v ktorej je pacient poistený si pacient hradí predmet preskripcie v plnom rozsahu. Takýto preskripčný záznam je opatrený príznakom „JASAM“.
Čo v prípade, ak lekár nevie vykonať storno nevydaného ereceptu (NZIS nie je dostupný, IS PZS má chybu, nie je pripojenie na internet,...)?
Ak je to možné, lekár kontaktuje pacienta a vysvetlí mu situáciu a storno vykoná následne po sprístupnení IS.