Inštalácia Samoobslužného portálu k ePZP
Samoobslužný portál slúži na zadanie bezpečnostných otázok k ePZP, na zmenu PIN alebo odblokovanie ePZP.
Podmienky inštalácie Samoobslužného portálu
- Konto správcu/administrátora na počítači
- Operačný systém Windows XP, Vista, 7, 8, 8.1, 10
- ePZP a čítačka
- Internetové pripojenie
- Webový prehliadač – MS Internet Explorer 8 a vyšší
Postup pri inštalácii Samoobslužného portálu
Ako postupovať pri inštalácii Samoobslužného portálu:
- Otvoriť internetový prehliadač Internet Explorer (ak ZPr používa Windows 10, prehliadač nájde prostredníctvom vyhľadávania cez menu Štart)
- Zadať web stránku Samoobslužného portálu https://cms.npz.sk, ktorý slúži na zadanie bezpečnostných otázok k ePZP, na zmenu PIN alebo odblokovanie ePZP.
Portál je prístupný len na počítači so zapojenou čítačkou ePZP a vloženým ePZP. Bližšie informácie k inštalácii a používaniu Samoobslužného portálu nájdete v Návode na inštaláciu a obsluhu Samoobslužného portálu (PDF, 1 MB) - Zadať bezpečnostné otázky, ktoré slúžia na autentifikáciu potrebnú k:
- odblokovaniu ePZP (5-krát po sebe zadaný nesprávny PIN)
- zablokovaniu ePZP (strata, odcudzenie, zničenie alebo poškodenie ePZP)
V prípade nejasností alebo informácií ohľadne inštalácie ePZP čítačky, je potrebné kontaktovať Call Centrum NCZI.
Práca so Samoobslužným portálom
Čo je Samoobslužný portál
Samoobslužný portál je pre sprístupnený na https://cms.npz.sk a slúži na zadanie bezpečnostných otázok k ePZP, na zmenu PIN alebo odblokovanie ePZP. Samoobslužný portál je prístupný cez webový prehliadač Internet Explorer. Samoobslužný portál neslúži pre prácu v systéme elektronického zdravotníctva.
Podmienky spustenia Samoobslužného portálu
- Operačný systém – Windows XP, Windows 7 alebo vyšší
- Webový prehliadač – MS Internet Explorer 8 a vyšší
- Čítačka pripojená k počítaču a vložený ePZP v čítačke
Ako zadať bezpečnostné otázky
Je potrebné urobiť nasledovné kroky:
- Pripojiť čítačku k počítaču a vložiť ePZP do čítačky.
- V menu Samoobslužného portálu vybrať voľbu Správa dát o kartách – aktualizácia vašej karty a zadť PIN, ktorý ZPr dostal v samostatnej zásielke.
- Zadať kontrolné otázky a odpovede.
Prečo je potrebné zadať bezpečnostné otázky
Bezpečnostné otázky slúžia na autentifikáciu ZPr, ktorá je potrebná k:
- odblokovaniu ePZP v prípade, ak 5-krát po sebe zadáte nesprávny PIN,
- zablokovaniu ePZP v prípade, ak dôjde k strate, odcudzeniu, zničeniu alebo poškodeniu ePZP.
Ak má ZPr zadané bezpečnostné otázky, môže odblokovať ePZP prostredníctvom Samoobslužného portálu. V opačnom prípade je nutné osobne navštíviť pobočku NCZI v Bratislave/Zvolene.
Pri strate, odcudzení alebo poškodení ePZP musí ZPr bezodkladne kontaktovať Call Centrum NCZI, ktoré ePZP zablokuje.
Ako zmeniť PIN
V menu Samoobslužného portálu ZPr vyberie voľbu Zmena bezpečnostných informácií – Zmena PIN kódu – zadá súčasný PIN, ktorý dostal v obálke a zadajte nový PIN (musí obsahovať 6-miestne číslo, min. tri rôzne čísla).
Ako odblokovať ePZP
V prípade zablokovania ePZP (5-krát za sebou zadaný nesprávny PIN) je postup nasledovný:
- V menu Samoobslužného portálu ZPr vyberie voľbu Riešenie problémov s kartami - Zablokovaná karta.
- Autentifikácia prebehne po zadaní odpovedí na bezpečnostné otázky.
- ZPr zadá nový PIN a zadanie potvrdí.